4/4/07

GUÍA CHARLA PARA COMERCIANTES

                   “Vantaxes de Internet no Pequeno Comercio”

      Introducción: Internet, ¿que é?:

  • É a rede de redes, tivo a súa orixe nos anos 60 en EEUU e con funcións militares.
  • Non son mais que ordenadores unidos entre si, iso si de todo o mundo.
  • É unha fonte de recursos e coñecementos compartidos a escala mundial.
  • Conta con mais de 200 millóns de usuarios en todo o mundo.
  • É o medio de comunicación mais extendido na Hª da humanidade.
  • A S.I. trocou coa chegada de internet, un cambio equiparable o da invención da imprenta no seu momento.

      Datos de interese (Telefónica)

  • O 47,9% dos españois utilizaron internet nos últimos 3 meses (por 33% do ano pasado).
  • O 23,1% fíxoo onte polo 5% do ano pasado.
  • E no último ano houbo un crecemento do 40% na banda ancha.
  • ¿Porqué non se conectan as empresas a internet?

    • Entre as que non están conectadas:

      • Non se perciben beneficios. ( 81% ).
      • O segundo motivo so conta co 8%.

    • Entre as que si están conectadas:

      • Non se perciben beneficios 15 % polo 69% do 2003 (curiosa a variación do 2003 ata agora, será que as empresas que si están conectadas ven que realmente se perciben beneficios).

    • Outros motivos en ambos casos:

      • Coste da conexión, inseguridade, formación e adecuación de empregados.

      A venda por internet é o sector de maior auxe da economía mundial, cada vez mais a xente usa internet para mercar. Incluso os hai que fan a compra cotiá na rede (o pan, o leite,... )

      Datos do comercio electrónico:

  • No segundo trimestre do 2.006 os españois gastamos 637 millóns de euros en compras por internet, un 62% mais que no mesmo trimestre do ano anterior.
  • Deses 637 millóns 198 foron a parar a empresas españolas, o que representa un 71% mais que o ano anterior. Aínda así mércase moito mais fora.
  • As compras dende o estranxeiro a España xeraron 87 millóns de euros no ano 2.006, un 41% mais que no mesmo trimestre do ano anterior.
  • Os artigos que mais se venden na rede son billetes de avión e artigos de educación.

      Hai que ter en conta que dependendo do tipo de comercio se lle poderá sacar mais ou menos partido á rede. Non é o mesmo ter unha cafetería que unha tenda de artigos informáticos, esta última terá mais facilidades para a venda, aínda que todas se poderán publicitar na rede.

      Vantaxes de estar conectado a internet:

  • Proveedores ( maior variedade pola amplitude territorial e mais barato pola eliminación de intermediarios e polo baixo coste das comunicacións ).
  • O correo electrónico: É unha forma de comunicación instantánea, gratuita, que sempre podes consultar (non recordo que me pediu este cliente), que queda rexistrado o “falado” (e que eu non cho pedín así), estas 3 últimas vantaxes non as ten o teléfono a non ser q se graben as conversas o que lle pode crear desconfianza ao cliente/proveedor.
  • A e-Administración:

    • Cada vez mais a administración concede a posibilidade de facer trámites a través de internet. De feito nalgún caso incluso tes que facer algún trámite obrigatoriamente na rede (como é o caso de cando fixemos a solicitude desta bolsa). Isto aforra tempo e cartos (por exemplo en papeis).
    • Posibilidade de consultar BOES, DOGAS.

  • A banca electrónica: da mesma forma que a administración os bancos permiten a posibilidade de facer tódolos trámites na web, ingresos, transferencias... Isto crea inseguridade pero non pasará nada se actuamos mantendo unhas pequenas normas de seguridade ( protocolos seguros como https, o candadiño ). Aquí pode ofertarse un obradoiro de seguridade na rede.
  • Facturación electrónica: A factura faise en formato dixital en vez de en papel, hai que cumprir uns requisitos legais pero tamén coa factura en papel. Isto aporta varias vantaxes ( aforro en papel, facilidade nos procesos de auditoría, maior seguridade no resguardo dos documentos, menor probabilidade de falsificación, axilidade na localización, eliminación de espacios físicos, procesos administrativos mais rápidos e eficientes ).

       Vantaxes por zona:

  • En internet todo está centralizado, non hai rexións xeográficas, para unha rexión afastada como a nosa é bo. Pouca xente parará nun comercio galego porque vai de paso a outro lado como pode ser en Castela León ou Madrid. Na rede somos iguais e poderán chegar a nosa empresa “de paso” igual que a outras de outros lados. Non se está en desvantaxe pola situación xeográfica.
  • Ademais o castelá e o 3º idioma da rede por detrás de inglés e chino ( este é que son moitos ) e o portugués é o 4º, así que poderiamos entendernos en 2 dos 4 idiomas mais usados da rede.

      Vantaxes de ter unha páxina web:

  • A evidente da publicidade e o marketing, válido para todo tipo de empresas.
  • Amplitude horaria: non so se ten a tenda aberta para todo o mundo senón que o está 24 hs o día 365 días o ano. Co cal os clientes poderían mercar e ver información da tenda un domingo, as 4 da mañá...
  • Coñecemento do cliente: Ademais de ter unha comunicación continua co cliente (horarios, prezos, ...) podemos coñecelo sen que se decate, saber cales son as seccións mais visitadas da web e así saber que é o que mais lles interesa e facer unha estratexia de marketing a partir dese coñecemento.
  • Aforro de tempo: o cliente pode buscar na web cousas como o horario, que artigos hai, os prezos, ademais se se pon unha sección de preguntas frecuentes podemos aforrar moitas chamadas telefónicas ó comercio.
  • Futuro: tarde ou temprano toda empresa terá presencia na rede canto antes se faga mellor será. O mundo virtual cada vez está mais en auxe e moitos sociólogos opinan que a empresa que non esté na rede en 10 anos tenderá a desaparecer.
  • Competitividade ante as grandes superficies: cada vez hai mais centros comerciais que poden poñer precios mais baixos, este é un problema para o pequeno comercio e unha posible solución é estar na rde, así poderíase intentar equiparar precios e aumentar o rango dos nosos clientes, non so os do noso pobo.
  • Internet tamén provoca unha distancia entre os que o utilizan e os que non, é a chamada fenda dixital. Non competimos en igualdade de condicións se a nosa competencia está integrada nas novas tecnoloxías e nos non.
  • A páxina web dalle tamén vantaxes os nosos consumidores como son: comodidade, mellores prezos, acceder a productos de difícil acceso.


      Inconvintes: tamén hai unha serie de inconvintes

  • Inseguridade (tanto do cliente como da empresa). Nos medios observamos moitos timos na rede. Recalcar que a rede é segura se temos un par de normas claras (oferta de obradoiro sobre seguridade).
  • Formas de pago: realmente hai formas seguras de pago: por tarxeta (que é a que mais inseguridade crea), transferencia bancaria, contrareembolso.
  • Do cliente: a calidade do producto. Haberá que gañar a confianza do cliente xa que vai pagar sen ter o producto. Aceptando devolucións pode ser unha forma segura ou o caso mais extremo de NaranjasLola.

      Exemplos:

  • NaranjasLola: Esta empresa decidiu un día deixar de mal vender as súas naranxas a intermediarios e vendelas directamente a través da rede ofrecendo un producto de calidade: en 24 horas da árbore a mesa, sen tratamento químico nin frigoríficos. Nun comezo non tiveron o éxito desexado así que foron mais aló e decidiron gañar a confianza dos clientes co que chamaron Pago Voluntario. O cliente fae o pedido, chégalle a casa, non o paga, o proba e se queda satisfeito que pague. Agora mesmo NaranjasLola é unha das empresas de naranxas de mais éxito do pais e conta con clientes como Ferriá Adriá e mesmo a Casa Real. É un bo exemplo de pequena empresa que con pouco gasto triunfou na rede. Agora venden 150.000 kg de naranxas ao ano.
  • Empresas que so existen na rede: un bo exemplo de que internet pode ser unha fonte de beneficios é que hai empresas que directamente desenvolven toda a súa actividade na rede e con bastante éxito, como poden ser os casos do buscador google, da casa de subastas eBay e da librería virtual Amazon que vende uns 8.500 millóns de dolares anuais.


       En resumo algunha das oportunidades que ofrece o comercio electrónico son: a introducción a novos mercados ( nacionais e internacionais ), a reducción de costes de marketing, a distribución e a producción, o trato directo co consumidor final, difusión global, a operación do negocio 24 hs ao día 365 días ao ano. E todo isto non require unha grande inversión, xa que por menos de 1.000€ podemos atopar un ordenador de última xeración e o coste da liña sería duns 50€ mensuais.


      Bibliografía empregada:

Cedetel
Comercio electrónico en wikipedia
Monografías
Axencia Federal para o Desenvolvemento da Pequena Empresa
Informes S.I. Telefónica
Artigo en Mercadona on-line
Mercadona on-line
e-global
Facturación electrónica en Wikipedia
Usabilidade no comercio electrónico por Galinus
NaranjasLola
Artigo 1 sobre NaranjasLola
Artigo 2 sobre NaranjasLola

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Si te fijas, el artículo de Webtaller esta plagiado de www.sba.gov/espanol/Biblioteca_en_Linea/ecommerce.html

Miguel dijo...

Pois a verdade nin me fixara, nótase que non lin o artigo enteiro xa que o final pon que o autor é o que ti ben dis.
Se te fixas modifiqueino, como citan a fonte tampouco pasa nada, pero xa postos mellor poñer a ligazón do autor, que levou o esforzo de facelo.
Moitas gracias pola información.